Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Zarząd Dróg Powiatowych w Lublinie z siedzibą w Bełżycach

Zmiana treści ogłoszenia

powrót do listy przetargów

Załącznik

Treść
Ogłoszenie nr 540043930-N-2019 z dnia 07-03-2019 r.
Bełżyce:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 517512-N-2019
Data: 22/02/2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Zarząd Dróg Powiatowych w Lublinie z/s w Bełżycach, Krajowy numer identyfikacyjny 43102926300000, ul. Żeromskiego  3, 24-200  Bełżyce, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 081 5162475, 5162885, e-mail przetargi@zdplublin.pl, faks 815 162 478.
Adres strony internetowej (url): www.zdplublin.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest: Data: 2019-03-11, godzina: 10:15,
W ogłoszeniu powinno być: Data: 2019-03-14, godzina: 10:15,

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 5
W ogłoszeniu jest: 1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy na poniższych warunkach: 1) w zakresie wynagrodzenia: a) w przypadku zmiany stawki podatku VAT przez władzę ustawodawczą w trakcie trwania Umowy, wynikającej ze zmiany ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, określonej w § 5 ust. 1 Umowy; b) w przypadku ustawowej zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę lub wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie art. 2 ust. 3 – 5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 2177) – jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcę – o wartość wynikającą z tych zmian; c) w przypadku ustawowej zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne – jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcę – o wartość wynikającą z tych zmian; d) w przypadku realizacji dodatkowych robót budowlanych nie objętych zamówieniem podstawowym. 2) w zakresie terminu: a) w przypadku wynikłych wypadków drogowych powstałych w strefie wykonywanych robót; b) w przypadku wystąpienia siły wyższej (tj. klęski żywiołowe spowodowane przez burze, huragany, trzęsienia ziemi, następstwa globalnego kryzysu finansowego i inne) uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powodującej zmianę zakresu robót; c) w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych nie pozwalających na prowadzenie prac oraz uniemożliwiających zapewnienie ich odpowiedniej, jakości (opady atmosferyczne, niska lub wysoka temperatura powietrza); d) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, które zaakceptuje na piśmie Zamawiający; e) jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia jednej lub obu Stron; f) w przypadku uzasadnionych trudności w pozyskiwaniu surowców i materiałów niezbędnych do wykonania umowy w terminie; g) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć lub sformułowań użytych w Umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana treści Umowy będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności lub niejasności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony; h) w przypadku wystąpienia przeszkód w gruncie (w tym: niewybuchy, wykopaliska, niezinwentaryzowane sieci, przeszkody geologiczne), oraz w innych przypadkach określonych w art. 144 ustawy Pzp. 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu
W ogłoszeniu powinno być: Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy na poniższych warunkach:1)w zakresie wynagrodzenia: a)W przypadkach wymienionych w § 5;d) w przypadku realizacji dodatkowych robót budowlanych / usług nie objętych zamówieniem podstawowym; 2)w zakresie terminu: a) w przypadku wynikłych wypadków drogowych powstałych w strefie wykonywanych robót; b)w przypadku wystąpienia siły wyższej (tj. klęski żywiołowe spowodowane przez burze, huragany, trzęsienia ziemi, następstwa globalnego kryzysu finansowego i inne) uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powodującej zmianę zakresu robót; c)w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych nie pozwalających na prowadzenie prac oraz uniemożliwiających zapewnienie ich odpowiedniej, jakości (opady atmosferyczne, niska lub wysoka temperatura powietrza); d)z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, które zaakceptuje na piśmie Zamawiający; e)jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia jednej lub obu Stron; f)w przypadku uzasadnionych trudności w pozyskiwaniu surowców i materiałów niezbędnych do wykonania umowy w terminie; g) powstania rozbieżności lub niEjasności w rozumieniu pojęć lub sformułowań użytych w Umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana treści Umowy będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności lub niejasności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony; h) w przypadku wystąpienia przeszkód w gruncie (w tym: niewybuchy, wykopaliska, niezinwentaryzowane sieci, przeszkody geologiczne), oraz w innych przypadkach określonych w art. 144 ustawy Pzp, oraz w zakresie wynagrodzenia o którym mówi § 5 wzoru umowy: 1. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy może nastąpić w przypadku: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) w okresie obowiązywania Umowy; b) zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub zdrowotnym lub wysokości składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, - na zasadach i w sposób określony w ust. 2-9, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę. 2. Zmiana umowy w zakresie, o którym mowa w ust. 1 będzie możliwa po dniu wejścia w życie przepisów będących przyczyną tych zmian. 3. Wykonawca, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących zmian w zakresie, o którym mowa w ust. 1, może wystąpić do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o dokonanie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy wraz z uzasadnieniem zawierającym w szczególności szczegółowe wyliczenia całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinno ulec zmianie, oraz wskazaniem daty, od której nastąpiła bądź nastąpi zmiana wysokości kosztów wykonania umowy uzasadniająca zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Jeżeli wniosek wykonawcy o dokonanie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy umowy w zakresie, o którym mowa w ust.1 pkt b) i c) wpłynie po upływie terminu, o którym mowa w poprzednim zdaniu, zamawiający pozostawia wniosek bez rozpatrzenia. 4. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 1 pkt. a), będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu Umowy realizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi Umową, po dniu wejścia w życie przepisów dotyczących zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt a). 5. W przypadku zmiany, o której mowa w ust.1 pkt a), wartość wynagrodzenia netto Wykonawcy nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. 6. Strony oświadczają, że pod pojęciem odpowiedniej zmiany wynagrodzenia należnego wykonawcy należy odpowiednio rozumieć: a) w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt b), sumę wzrostu kosztów wykonawcy wynikających z podwyższenia wynagrodzeń pracowników biorących bezpośredni udział w realizacji pozostałej do wykonania części Umowy w momencie wejścia w życie przepisów dotyczących zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt. b) do wysokości wynagrodzenia minimalnego za pracę, obowiązującej po zmianie przepisów lub jej odpowiedniej części, w przypadku osób zatrudnionych w wymiarze niższym niż pełen etat. Kwota odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia pracowników, o których mowa w zdaniu poprzednim, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacja niniejszej umowy. b) w przypadku zmiany, o której mowa w ust.1 pkt c) –sumę wzrostu kosztów wykonawcy zamówienia publicznego oraz drugiej strony umowy o pracę lub innej umowy cywilnoprawnej wynikających z konieczności odprowadzenia dodatkowych składek od wynagrodzeń osób biorących udział w realizacji pozostałej do wykonania części Umowy w momencie wejścia w życie przepisów dotyczących zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt c). Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzeni pracowników, o których mowa w zdaniu poprzednim, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy. 7. W przypadki zmian, o których mowa w ust. 1 pkt b) lub pkt c), Wykonawca, jest zobowiązany dołączyć wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 3 dokumenty, z których będzie wynikać, w jakim zakresie te zmiany maja wpływ na koszty wykonania Umowy, w szczególności: a) pisemne zestawienie dotyczące liczby osób zatrudnionych i zaangażowanych przez Wykonawcę bezpośrednio w wykonywanie przedmiotu umowy, ze wskazaniem ich wymiaru czasu pracy, b) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie przepisów w zakresie, którym mowa w ust. 1 pkt b) pracowników biorących udział w realizacji przedmiotu Umowy, wraz z określeniem zakresu, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w ust.1 pkt 2, lub c) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie przepisów w zakresie, którym mowa w ust. 1 pkt c) pracowników biorących udział w realizacji przedmiotu Umowy, wraz z kwotami składek uiszczanych do ZUS/ KRUS w części finansowanej przez Wykonawcę, z określeniem zakresu, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi- w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt c). 8. W terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 3 oraz odpowiednio dokumentów, o których mowa w ust. 7, Zamawiający przekaże Wykonawcy informację o zakresie, w jakim zatwierdza wniosek oraz wskaże kwotę, o którą wynagrodzenie należne Wykonawcy powinno ulec zmianie, albo informacje o niezatwierdzeniu wniosku wraz z uzasadnieniem. 9. W przypadku nieprzedłożenia przez Wykonawcę kompletu dokumentów i informacji, o których w ust. 8, Zamawiający wyznaczy Wykonawcy dodatkowy termin na ich uzupełnienie, nie krótszy niż 3 dni, lecz nie dłuższy niż 7 dni, licząc od dnia wyznaczenia. W takim przypadku termin, o którym mowa w ust. 9, będzie biegł od dnia doręczenia przez Wykonawcę uzupełnionych dokumentów. 10. Zawarcie aneksu w przypadku zmian, o których mowa w ust. 1 pkt b) lub pkt c) nastąpi nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia zatwierdzenia przez Zamawiającego wniosku o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy. W przypadku zmiany, o której mowa w ust.1 pkt a, zmiana wynagrodzenia brutto nie wymaga zawarcia aneksu do umowy i nastąpi także w przypadku niezłożenia wniosku Wykonawcy, o którym mowa w ust. 3. 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu.

 

Zatwierdził:

Dyrektor ZDP - Anna Woźnicka

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Woźnicka Anna
dodano do BIP dnia 07-03-2019 11:49:47